man. 06. mai

Drammen

Livet etter overgrep: Å ta gleden tilbake

Billetter er ikke på salg
Se andre arrangementer
Livet etter overgrep: Å ta gleden tilbake

06. mai 2024, 16:30 – 19:00

Drammen, Amtmand Bangs gate 1, 3019 Drammen, Norge

Om arrangementet

Et foredrag for alle kvinner, spesielt for deg som har vært utsatt for seksuelle overgrep eller jobber med utsatte. Beate Alstad og Malin Wästlund, ved DPS Sykehuset Telemark HF, har fra 2019 holdt kurs for kvinner som har vært utsatt for seksuelle krenkelser og overgrep. Målet er å gjenerobre seksualiteten.

I helsevesenet og i utdanningssystemene mangler det kunnskap og verktøy i møte med seksualitet som har blitt utfordrende og problematisk. Ett samarbeidsprosjekt mellom Sykehuset Telemark, Norske Kvinners Sanitetsforening og Stiftelsen Dam førte til at erfaringene fra kursene ble til en bok. Kurset og boka «Omkampen» er bygd på to likeverdige søyler av seksualitet- og traumekunnskap.

Vi starter med litt mat før foredraget starter kl 17.00, ingen påmelding og gratis deltagelse Livet etter overgrep: Å ta gleden tilbake | Facebook

Dele dette arrangementet