Kløvertur - nytt tilbud

Mandag 19.september inviterer vi til Kløvertur, dette er et lavterskel tilbud for alle som ønsker å komme seg litt ut på tur, sammen med andre.

Vi møtes på Villa Nora mandag 19.september kl 12.00 og går en tur sammen. Ta gjerne med nistemat og litt kaffe, vi tar en stopp underveis.

Forskning viser at fysisk aktivitet kan ha stor helseeffekt i alle aldre. Med små grep i hverdagen, er det mulig å komme i bedre form, få bedre styrke og dermed bedre helse.

Litt frisk luft og trening har god effekt uansett alder. Det anbefales minst 30 minutter daglig aktivitet for voksne, og for mange voksne vil helsegevinsten være større enn for yngre. En 70-åring kan ha like stor effekt av litt trening som en 20-åring. Det er aldri for sent å begynne med fysisk aktivitet. Forskning viser at fysisk aktivitet også kan ha en smertelindrende effekt. Er du i tillegg aktiv sammen med andre kan det bidra til økt trivsel, og forebygge ensomhet og isolasjon.

66 visninger0 kommentarer