Avtroppende styreleders siste oppdrag

I går hadde Drammen Sanitetsforening sitt styremøte og vår engasjerte leder, Siri Glosli Røsbak, gjennom 2 1/2 år skulle lede sitt siste møte. Lite visste vel vi at vi skulle få besøk fra Konnerud Sanitetsforening med en fantastisk overraskelse til Drammen Kvinnehelsehus

Med seg på besøket hadde disse to flotte damene fra Konnerud Sanitetsforening med seg en sjekk på hele 1 million kroner!!!!! Denne fantastiske gaven skal gå til aktiviteter på Drammen Kvinnehelsehus og vil gi oss mange muligheter til å fremme kvinners helsekompetanse, skape sosiale møteplasser for kvinner i alle aldre og ikke minst, det gir oss en mulighet til å fundamentere Kvinnehelsehuset enda bredere.

Konnerud Sanitetsforening solgte for noen år tilbake sitt sanitetshus, og disse midlene er fra overskuddet fra dette salget. Årsmøte gav i februar sitt enstemmige tilslutning til styrets forslag om å gi 1.000.000 kr til Drammen Kvinnehelsehus.

"Det er ikke meningen at vi skal sitte med disse midlene, nå vil de komme til nytte for Drammen Kvinnehelsehus og for alle kvinner som benytter seg av tilbudene og mulighetene her", sier leder i Konnerud Sanitetsforening, Solveig Mundal.

Siri forsikrer om at disse pengene skal forvaltes godt og at hver krone skal gå inn i aktiviteter som både speiler Kvinnehelsehuset og Sanitetskvinnenes strategi fremover. Som de fleste frivillige organisasjoner er forutsigbarheten det mest sårbare for langsiktig planlegging.

"Denne fantastiske gaven gjør at vi nå kan ha en lengre planleggingshorisont, legge til rette for masse godt helsefremmende arbeid, trygge og sosiale møteplasser for kvinner i ulike livssituasjoner og aktiviteter nye og gamle deltagere etterspør" sier en rørt styreleder.

Senere på årsmøte overlot Siri stafettpinnen for styreledervervet til Marianne Dahl Haagensen. Mange kjenner henne nok som rektor for Gulskogen skole, tidligere rektor på Børresen skole.

Vi gleder oss til å ha deg ved roret, Marianne - velkommen til oss!!

512 visninger0 kommentarer

Siste innlegg