Pårørendetreff hos Drammen sanitetsforening

Drammen sanitetsforening inviterer til pårørendetreff hver måned. Dette er et tilbud til de som er pårørende til personer med et omsorgsbehov. Det trenger ikke bare være samboer eller ektefelle - det kan være barn av, søsken av eller naboen til.

Vi ønsker å sette fokus på den som er pårørende, det kan ofte være en krevende rolle, og den pårørende selv trenger og fortjener litt fokus.

Pårørende representerer livgivende ressurser fordi de er mennesker som bryr seg, og som den syke har tillit til. Kjærligheten fra dem som står nær påvirker motstandskraften og er en kilde til overlevelse - Mads Gilbert

Vi ønsker velkommen til Villa Fredrikke, Amtmand Bangsgate 1, 3019 Drammen

Mandager fra kl.18.00 til 20.00

14.februar 14.mars 4.april

9.mai 16.juni

Dette er et tilbud uavhengig av sykdommen til den med omsorgsbehov. Dette er et tilbud for og om det å være pårørende

Vi tilbyr foredrag med ulike tema som f.eks hvordan mestre rollen som pårørende, fremtidsfullmakt, testamentet, rettigheter, veiledning til hjelp osv.

Foredragene holdes av fagpersoner og varer ca 45 min. Vi har enkelt servering hver gang og det vil være rom for spørsmål og diskusjoner.

Tilbudet er gratis og åpent for alle pårørende. Både ektefeller, samboere, barn av og naboer til den som har et omsorgsbehov er velkomne til oss

234 visninger0 kommentarer

Siste innlegg