Julehilsen fra styret

Et år til ble det. Da vi i fjor skjønte at vaksinen snart skulle komme, tenkte vi nok alle at vi i alle fall nærmet oss en avslutning. Men nå står vi her, med den andre koronajulen rett rundt hjørnet, i en tid som er ustabil og uforutsigbar. I år har vi avlyst mye, avlyst og utsatt. Og for hver gang blir vi litt tristere, og savner fellesskapet litt mer. Ikke kan vi møte så mange vi vil, ikke kan vi klemme. Vi tar ikke bare en for laget – vi tar ganske mange for laget.

I år har vi fylt 125 år, og dette ble feiret med brask og bram i høst, på selveste stiftelsesdatoen. Til tross for at den sosiale nedstengningen til tider har vært krevende har vi opprettholdt aktivitet gjennom året. Vi har aldri stengt helt ned, vi har kanskje måttet omarbeide planen litt. Som med quiz direktesendt på Facebook, som med en podcast i stedet for å møte ungdom direkte.

For det er jammen meg ikke lite vi har gjort i Drammen sanitetsforening i løpet av året. Vi har møttes på Kløvertur, vi har hatt Sistercamp, Gaminguke og Sisterhood. Vi har hatt Språkvenntreff, og Helseambassadørene har spredd kunnskap om vaksiner og smittevern. Vi har DIY-kvelder med strikking og annet håndarbeid.

Sanitetskvinnenes Omsorgsberedskap vant Frivillighetsprisen 2021 for innsatsen i forbindelse med massevaksineringene i løpet av året. Vaksineringene hadde mange steder ikke vært mulige å gjennomføre uten innsatsen sanitetskvinnene har lagt ned.

En annen pris vi må nevne, er NKS’ pris for Årets Prosjekt. Helseambassadørprosjektet vårt vant denne prisen, og det er vi veldig stolte av. Det har også blitt en basisaktivtet av dette sentralt, så helseambassadørene kommer nok til å dukke opp rundt i landet.

Jeg vil gjerne bruke denne anledningen til å takke alle frivillige for innsatsen og medlemmer for deltagelse i aktiviteter. Jeg vil også takke alle samarbeidspartnere i kommunen og de andre i frivilligheten, og ikke minst de andre sanitetsforeningene i Drammen og omegn.

Til slutt vil jeg oppfordre alle om å bli med på vår sentrumsrebus, en fin anledning til å ta med venner, familie eller en nabo ut på tur (https://fb.me/e/1yPSHG1yv )

God jul til dere alle, og et godt nytt år!

Hilsen Siri

43 visninger0 kommentarer